Äntligen nya ...

  


Nu arrangerar Dress Off Dress On nya klädbytardagar för både dam och herr.
Ta med dina bästa avlagda plagg och byt in dem mot någons uttjänta mundering. Tanken är enkel, uppdatera din garderob. 
Har plagget en unik historia? Låt dess nya ägare få ta del av den. På plats finns etiketter att pränta ned historien på.
- Se det som en välkommen vårstädning av garderoben. Du kommer garanterat glädja både dig själv och andra, säger Jennie Johansson och Ida Lithell från Dress Off Dress On.


Lör-sön 25-26 april
11-17
Krukmakargatan 27-29
T-bana Mariatorget

30 kr per inlämning. Lämna då in valfritt antal plagg.
Du erhåller lika många plagg som du lämnar in.
Trasiga, smutsiga och obrukbara plagg undanbedes.

dressoffdresson.blogg.se
[email protected]



Kommentarer
Postat av: Linaloo

30kr per inlämnning = ????????? Ska jag betala 30:- per varje inlämnat plagg jag kommer med? Om jag lämnar in 2 plagg, så ska jag betala 60:- för detta?

2009-04-02 @ 23:20:49
Postat av: Jennie/ Dress Off Dress On

Hej Linaloo!



Nej. Det kostar 30 kr totalt. Oavsett hur många plagg du lämnar in och byter till dig.

2009-04-03 @ 09:49:30
Postat av: Anna

Hej!



Vill bara kolla så att jag har fattat konceptet rätt: man tar alltså med sig ett antal plagg på lördag eller söndag och kan gå därifrån med lika många som man själv lämnar in? Är det bara kläder som gäller eller går det även bra med skor, väskor och accessoarer? Jättebra initiativ!

2009-04-22 @ 11:29:37
Postat av: Anonym

Yes, du har fattat det rätt, Anna.

Går även jättebra att ta med skor, väskor och accessoarer.

/Ida

2009-04-22 @ 12:14:06
Postat av: Malin

Hej!

Kul idé och spännande.



Vi säger att jag tar med mig 4 par näst intill nya 37:or converse..



Värderas dessa lika mycket som om jag skulle lämna in 4 halvjusta linnen?



2009-04-22 @ 15:49:49
Postat av: Anton

Hejsan! Roligt iniativ! Förstår dock inte, om vi säger att jag skulle lämna in typ en tröja, ett par jeans, en skjorta, hur vet ni då vad man får ta för sig själv, eller ska man bara roffa åt sig något, eller förstår inte just det riktigt!

2009-04-22 @ 15:55:57
Postat av: Ida

Hej Malin.

Japp, alla plagg värderas lika högt. Vi har märkt att det man aldrig trodde skulle plockas upp av någon har försvunnit med orden: "Titta, precis vad jag har letat efter!". Förhoppningen är att alla ska bli nöjda, känna att man både gett och fått något. Hoppas du hittar något som du tycker väger upp det du lämnat!

Varmt välkommen!

2009-04-22 @ 16:06:43
Postat av: Ida

Hej Anton!

Du har fattat poängen, det är bara att roffa åt sig. Vi har sett folk stå som hökar över påsar som packas upp. Ibland är det lugnt, ibland rena dragkampen. De flesta har dock lämnat lokalen med ett leende och nya kläder till sin garderob. Lycka till i kampen!

2009-04-22 @ 16:09:20
Postat av: Anton

Hej igen, Men om man bara roffar åt sig, finns det inte chans att folk tar mer än det dom själva lämnat in? Så det inte alls blir rättvist låt säga. Om jag lämnar in dyra kläder, sen finns det bara skitkläder kvar eftersom alla roffat åt sig, får jag bara nöja mej så då? Och sen undrar jag, finns det chans att man kan komma in och kolla innan man har lämnat in sina egna kläder? Så man vet vilken standard kläderna ligger på liksom?

2009-04-22 @ 16:14:39
Postat av: Dilek Isabelle

Hej!



Nu förstår jag inte... Kan jag lämna in vilket plagg jag vill (som självklart inte är trasig, smutsig osv)?! Och sedan få byta ut de mot andra plagg? Hmm. Tänk om jag lämnar in ett plagg som kostat mig skjortan och skall sedan byta ut den mot någonting som är mindre värd? Eller tvärtom :)



Tell me, jag tror att jag kommer :)

2009-04-22 @ 17:13:03
URL: http://bigcityproblem.blogspot.com
Postat av: Sofie

Hm, undrar bara, lite om det där "roffandet". Så om jag kommer med en kasse kläder att byta in, får jag något slags "tillgodokvitto" där det står vad jag lämnat in? Eller hur fungerar själva valprocessen så att säga, kan jag efter att jag lämnat in mina kläder gå omkring och titta på andras kläder?



Vädigt trevligt initiativ! =)

2009-04-22 @ 18:30:59
URL: http://retailtherapy.blogg.se/
Postat av: Christoffer

Detta konceptet har jag pulat på i några år, och nu har det blivit sanning, coolt!



En sån här dag i Skåne önskas!

2009-04-22 @ 19:13:34
Postat av: Ida

Anton skriver:

"Hej igen, Men om man bara roffar åt sig, finns det inte chans att folk tar mer än det dom själva lämnat in? Så det inte alls blir rättvist låt säga. Om jag lämnar in dyra kläder, sen finns det bara skitkläder kvar eftersom alla roffat åt sig, får jag bara nöja mej så då? Och sen undrar jag, finns det chans att man kan komma in och kolla innan man har lämnat in sina egna kläder? Så man vet vilken standard kläderna ligger på liksom?"



Hej Anton. Man får en siffra på hur många plagg man lämnat in och kan alltså kvittera ut lika många, när man behagar. Det går alldeles utmärkt att komma tillbaka om man inte finner något vid inlämningstillfället. Det går självklart bra att kolla in standard innan du lämnar in. Vår tanke och önskan är att alla ska bli nöjda! Standarden på plaggen kommer och går med alla som kommer och lämnar in. Det handlar ju om lite tur, som med allt annat i livet!

Hoppas du fått svar på dina frågor!

Varmt välkommen.

/Ida

2009-04-22 @ 22:46:59
Postat av: Ida

Isabelle skriver:

"Nu förstår jag inte... Kan jag lämna in vilket plagg jag vill (som självklart inte är trasig, smutsig osv)?! Och sedan få byta ut de mot andra plagg? Hmm. Tänk om jag lämnar in ett plagg som kostat mig skjortan och skall sedan byta ut den mot någonting som är mindre värd? Eller tvärtom :)



Tell me, jag tror att jag kommer :)"



Hej Isabelle.

Tough shit i så fall. Vi kan bara hoppas att folk blir nöjda. Fult för någon kan ju vara fint för någon annan. Hoppas du själv blir nöjd om du kommer.

Allt gott och varmt välkommen!

/Ida



2009-04-22 @ 22:53:13
Postat av: Ida

Sofie skriver:

"Hm, undrar bara, lite om det där "roffandet". Så om jag kommer med en kasse kläder att byta in, får jag något slags "tillgodokvitto" där det står vad jag lämnat in? Eller hur fungerar själva valprocessen så att säga, kan jag efter att jag lämnat in mina kläder gå omkring och titta på andras kläder?

Vädigt trevligt initiativ! =)"



Hej Sofie!

Yes, du får en siffra som visar hur många plagg du lämnat in. Sedan är det bara att dra runt och plocka på sig plagg. Hittar du inte lika många plagg som du lämnat in är du välkommen tillbaka när som. Vi har öppet både lördag och söndag.

Ha det fint!

/Ida

2009-04-22 @ 22:58:01
Postat av: Eva

Wow låter helt suveränt! Är det även herrkläder? Min kille blev också lite sugen på att följa med nämligen.. Har ni någon aning om om storlekar brukar variera när ni haft detta tidigare? Tänkte om alla tjejer som lämnar in är trådsmala bloggerskor för då är det ingen idé att jag går dit.

2009-04-23 @ 11:24:38
URL: http://jesuisevabraun.blogspot.com/
Postat av: Ida

Hej Eva!

Herrkläder wanted! Så ta med din kille. Vi har dock märkt att det mest varit damer på plats, men vi hoppas på lite mer balans denna gång.



Storlekarna varierar helt klart. Förhoppningsvis kommer du hitta något som passar just dig.

Varmt välkommen!

/Ida

2009-04-23 @ 13:43:02
Postat av: Lina

Hoppas att det kommer fler liknande dagar snart! Såg artikeln i Metro dagen innan och befann min på helt fel platts i Sverige!



Är det ett plagg mot ett plagg som gäller? Även fast det ena inte är av något speciellt märke? Och lämnar man in sina kläder när man väl har hittat nåot att byta mot?

Mvh

Lina

2009-04-26 @ 21:40:46
URL: http://www.metrobloggen.se/diarybyholdor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0