Johanna Östergren

Vi har låtit några skribenter och musiknördar från Den magiska samlingen dela med sig av sina plaggs historier. På söndag har du chans att bli den lyckliga ägaren till ett ev plaggen. Utlottning sker strax innan sju. Välkommen!


Vit T-shirt med grafik av Johanna Östergren i storlek S.
Foto RogeR
Stylingidé Helena Hertov

"Grafiken på den här tröjan gjorde jag till en skateboard-tävling för
kanske 6-7 år sen. Jag var dum nog att trycka upp 2 stycken i storlek
L och ett helt gäng i storlek S. Förmodade att den yngre målgruppen
skulle vara mest intresserad. Men brädan som "skate-apan" (som Ebbot
så fint kallade den),åker på är en vert-bräda (alltså en skateboard
gjord för vert-åkning, vilket hade sina glansdagar på 80-talet) &
kiss- och bajshumorn verkade ligga högre upp i åldrarna, än vad jag
först trott.
Jag fick några t-shirtar över, bland annat den här. Men det betydde
inte att den inte var eftertraktad, utan mitt ess i rockärmen är
fortfarande, att skateboard proffset Mike Smith, lade beslag på det ex
min kompis hade på sig när Mike var här i Stockholm på besök. För
skateboard noviser vill jag informera att Mike uppfann "Smith
grinden", ett trick som i dag används flitigt både i vert-åkning och
street-åkning."/
Johanna


Johanna Östergren gillar skateboard, musik och öl. Du hittar henne
ofta på baren Snotty eller någonstans där hennes ambulerande
garage/punkklubb Run Run Run huserar. När hon inte har fullt upp med
allt annat så är hon grafisk formgivare, kolla hennes prylar på
www.artbook.se. Läs mer om och lyssna på Johannas magiska samling här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0