Klädbytardagar

13-16 februari 2008
Torsdag-Fredag kl 16-19
Lördag 12-18
Show Konstfack
Regeringsgatan 19, Stockholm (samma hus som Gallerian)

Nu kan du uppdatera din garderob. Dress Off Dress On anordnar klädbytardagar mitt i city, i samarbete med Fashionplay.org. Byt in dina för trånga jeans mot någons avlagda blazer eller urväxta parkas. Tanken är enkel; byt upp dig.

Du erhåller lika många plagg som du lämnar in. Har plagget en unik historia? Låt dess nya ägare få ta del av den. På plats finns etiketter att pränta ned historien på.

- Vi vill att folk ska bli medvetna om vad de faktiskt har i sina garderober. Att alla plagg värda en ny ägare får en ny chans. Tanken är att utrota alla meningslösa köp, säger Jennie Johansson och Ida Lithell från Dress Off Dress On.

Trasiga, smutsiga och obrukbara plagg undanbedes.
Helt kostnadsfritt. Både damer och herrar välkomnas.
Premiärmingel/inlämning 13 februari 18-20.

[email protected]
Fashionplay.org

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej! Vad tycker du om att bära äkta päls? Tacksam för ditt svar :) Kramar

2008-01-02 @ 20:59:10
URL: http://accordingtosandra.blogg.se
Postat av: Helena

Bra initiativ Ida och Jennie!!!!
Jag kommer definitivt (utan mustach av guld....)
Kram
Helena

2008-02-04 @ 08:35:39
Postat av: sara

hej jennie o Ida, vilken kanongrej! räknas tre mini-ruben-dressar som en stor? hi hi./ brudarna i röda huset i Ösmo

2008-02-13 @ 14:17:53
Postat av: Millegrafos-Karin

"Tanken är att utrota alla meningslösa köp." Jag är helt med er!

Postat av: Kerstin Okeijn

Fantastiskt bra gjort.Jättekul att komma in till strålande glad tjej som tog emot mina kläder och erbjöd mig att ta lika många plagg som jag kom med. Otroligt!

2008-02-15 @ 13:41:36
Postat av: Nina

ja msåte bara säga att det är en sån sjukt bra ide! har själv tänkt att ordna en klädbytardag, men det är ju lite svårt med storlekar och så..
så vi ses imorrn :D

2008-02-15 @ 15:25:28
URL: http://modesida.blogg.se
Postat av: Nina

ja lånar några bilder av er, tänkte lägga upp om er i min blogg. ja hoppas det inte gör någe. Om ni inte vill det, så skriv mig så tar ja bort bilderna!! :D

2008-02-15 @ 15:28:10
URL: http://modesida.blogg.se
Postat av: Anja Wadenheim

Hej!

Jag skulle vilja passa på och tacka för tre jättetrevliga klädbytardagar! Nu har jag en helt ny garderob! Verkligen ett superbra initiativ! Hoppas att vi ses någon gång igen! Hälsningar Anja.

2008-02-17 @ 09:31:14
Postat av: Nina

Men alltså.. jag blev helt peppad av det här!
Tänk om det kunde finnas något liknande här uppe (bor i piteå i norrbotten), jag är så såld på idèn så det liknar ingenting!
Oj oj
Ruggigt bra initiativ, helt klart klockrent!
Kramar
Nina

2008-02-17 @ 23:17:32
Postat av: Annis

jag är på, var på klädbytardag en gång, estelle ordna hemma hos sig. kläderna som verkligen ingen velat ha, vet man är bara att slänga, för då tycker ingen det är snyggt !
jag är på ,säg bara vart , hur och när :0) puss

2008-02-18 @ 07:48:04
Postat av: matilda

vad coolt!

2008-02-20 @ 20:17:39
URL: http://www.matildix.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0